E1 Sizilien

Welcome Forums E-paths E1 E1 Sizilien

Viewing 6 reply threads
  • Author
      Lisa
      Guest

guten Tag 🙂 ich möchte den E1 auf Sizilien laufen und würde grne wissen, welche Erfahrungen ihr mit der Ausschilderung, Streckenausbau und Wasserquellen gemacht habt.

Liebe Grüße, Lisa

• #3327 Reply
      steenkobberoe
      Keymaster

Hi Lisa

Here is a reply from Mimmo:

Good morning Mrs. Lisa
      I’m sorry for the delay in answering, before of all.
      For what concerne your appreciated request about information on the E1 in Sicily, I don’t know if you will be alone or with a group of walkers, because it would need a different organisation of the journey.
      Anyway, the E1 is marked in a different way, depending of the area. For instance, around Etna Volcano is marked enough, out of this area the E1isn’t marked at all (also if exist the map).
      The total length of the E1 from Messina to Capo Passero (the end point in Sicily and of the E1 in general) are about 260 km. Only 120 km have, as I said before, are marked so and so (Etna area). And water? Sorry I don’t understand the ask completely, but as all over the Europe, there are some legs that have some water springs, fountains and touch towns along the path (where is possible to get some water). As always, it’s important to plan the journey.
      I hope to be useful with this small text. I’m at disposal for other information, answering to other request, at least I’ll try to help you!
      Meantime, I wish you a very Happy New Year!
      Sincerely
      Mimmo Pandolfo

• #3332 Reply
      Asophie
      Guest

Bonjour,

J’aimerais faire une partie du E1 en Sicile pendant le mois d’avril. Cependant il est très difficile de trouver des informations (cartes, refuges, lieux traversés, signalisation, …). N’existe-t-il pas un livre, un topo guide qui reprend des informations précises sur le trajet à parcourir? Je n’arrive pas à organiser cette randonnée :O(
      Merci pour votre réponse, meilleurs vœux pour 2020.

ASophie

• #3333 Reply
      Asophie
      Guest

I don’t understand what happend, evrything is mixed or wrong when I send an e-mail, my sentense sounds like a music from the space…

• #3334 Reply
      Asophie
      Guest

Does it work in english…

• #3335 Reply
      Asophie
      Guest

it sounds more like a terrian language, but I don’t speak english…
      i want to find informations about the E1 in Sicilia; i plan to hike for è ou 1à days in April 2020; Is there anybody who knows where it’s possible to find infirmations, maps about tracks, …
      Thank you in advance,

Asophie

• #3336 Reply
      domenico pandolfo
      Guest

Bonjour M.me Asophie
      À mon grand plaisir, je réponds aux votre questions concernant l’E12 en Sicile.
      L’E12 est un “chantier” en cours et le balisage du sentier n’est pas encore terminé.
      Certaines sections de balisage ont été créées spécialement dans la zone qui concerne l’Etna, de la “Rocche di Argimusco” au refuge “Piano dei Grilli”.
      Pour le tronçon allant de “Piano dei Grilli” à “Capo Passero”, le point extrême sud de le E12, une étude de faisabilité a été réalisée sur l’itinéraire mais malheureusement il n’y a toujours pas de marquage.
      En général, il n’y a pas de papiers officiels de tout le tronçon car, je dois préciser, que les travaux sont realizé par des volontaires et qu’il n’y a, au moment, pas de ressources économiques pour soutenir les travaux qui doivent être effectués pour achever les travaux nécessaires pour rendre l’E12 en Sicile réellement “randonneable”.
      Pour plus d’informations sur la section refuge “Rocche di Argimusco” – “Piano dei Grilli”, veuillez vous contacter:
      – pour la section “Rocche di Argimusco”, l’association “Sicily green sport” à l’adresse e-mail infosegreteriasgs@gmail.com
      – pour la section “Rifugio Piano dei Grilli”, l’Association “Etna et ses environs” à l’adresse email info@etnaedintorni.it
      Les contacts de ces associations se trouvent sur le lien https://www.fieitalia.com/fie/dove-operiamo/ricerca-associations/le-nostre-associations-in-sicilia/
      J’espère avoir vous donné des reinsegnements qui pourront vous aider à organiser votre voyage à la decouvert de l’E12 en Sicile. Malheureusement, comme je l’ai déjà dit, il s’agit d’un travail basé sur l’oeuvre des bénévoles et pour cette raison éprouve des difficultés objectives.
      Je vous souhaite une bonne année de voyage pour traverser le 2020!
      Mimmo Pandolfo

Viewing 6 reply threads
Reply To: E1 Sizilien
Your information: